Nem az OTP-s vonalhoz tartozik, de fontos tanulságokat kellett levonnom egy másik ügyben.

Előzmények: Ez, egy az Erste banknál felvett lakáshitel mellé „kapott” hitelkártya története. Egyetlen bankszámláról vonták le mindkét törlesztést és a lakáshitel költségeinek emelkedése miatt nem maradt elég pénz a hitelkártyára. Így azt felmondták és engedményezték a követelést a Dunacorp nevű faktor cégre. Ők jelentkeztek is telefonon mondván, szeretnék a pénzt. Én közöltem, hogy szerintem nem jogos a követelés. Ezután ronda dolgokat csináltak.... Közölték, hogy gondja lehet a családomnak, felhívták az üzlettársamat és vele üzentek, elképesztő kamatokat emlegettek, személyes megkeresést és ezzel járó 150-200eFt extra költséget helyeztek kilátásba. Nem jutottunk előrébb, fizetési meghagyást kértek, de ellentmondtam, így pereskedtünk egy jót. Élveztem minden percét. Fantasztikus volt.

A Szegedi Városi Bíróságon zavartuk le az ügyet, kb. 2 hónap alatt, három tárgyalás alkalmával. Kisértékű pereknél ez ilyen gyorsan megy. Amit nagyon fontos tudni, hogy az ilyen eljárásokban az alperes kizárólag az első tárgyalásig terjeszthet elő bizonyítási indítványt. A másik borzasztó fontos dolog, hogy engedményezés esetén az eredeti tulajdonos mossa kezeit és kizárólag az utódja felel. 

Ez azért nem volt túl szerencsés, mert így nem volt lehetőségem ezen perben támadni a lakáshitel szerződéssel kapcsolatban felmerült banki túlkapásokat, pedig ez volt első védekezésem alapja. Később még próbáltam bizonyítani igazamat, de már a pervesztesség biztos tudatában. Próbáltam belekötni a kamatváltozások nem egyértelmű feltételeibe, de nem volt kamatváltoztatás a futamidő alatt. 45% körüli THM-nél, nem is éri meg a fáradtságot. Próbáltam olyan költségekben kifogást keresni, melyeket a szerződés nem, csak az üzletszabályzat tartalmazott. Próbáltam semmisségre hivatkozni a szerződés hiányosságaira alapozva. Végül elveszítettem a pert, de ez még így is sokkal kevesebbe került, mint amit telefonon követelt a Dunacorp és külön -szintén kisértékű- eljárásban még vissza fogom szerezni ezt a pénzt az Erste-től. Az ítélet nem jogerős...

Azért nem vagyok egészen biztos abban, hogy az ilyen kisértékű pereknél tudnak érvényesülni az alperesek alkotmányos jogai.

Köszönök mindent!

 

Szerző: bántom  2012.06.14. 22:02 Szólj hozzá!

Címkék: bíróság tárgyalás deviza devizahitel chf beadvány tisztességtelen Erste Dunacorp

A bejegyzés trackback címe:

https://otppertarsasag.blog.hu/api/trackback/id/tr894589199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása